Cultura dentara

Alimente care ne mentin dintii sanatosi

Dintii sanatosi sunt mai pretiosi decat dintii care sunt doar frumosi, dar rosi de carii pe interior. Daca aspectul dintilor se poate remedia prin diverse metode de estetica dentara, sanatatea dintilor poate fi mentinunta (pe langa metodele specifice – periaj zilnic, consult permanent si tratamente stomatologice adecvate) si printr-o alimentatie sanatoasa. Dacă ne dorim dinţi sănătoşi şi un zâmbet de invidiat trebuie să fim atenţi la alimentele consumate.

Recomandarile Oral Dent pentru o dantura sanatoasa:

1. Fructe si legume proaspete

Merele, morcovii, telina, varza, merele, perele si gutuile sunt cateva dintre alimentele recomandate pentru o dentitie sanatoasa.

Cele mai multe dintre ele sunt bogate in celuloza, un nutrient care functioneaza ca o periuta de dinti naturala, indepartand resturile de mancare si bacteriile din gura.

Morcovul are aceleaşi beneficii, cu precizarea că aceste fructe şi legume sunt recomandate după ce am consumat mâncăruri „lipicioase” cum este mamaliga sau piureul de cartofi.

 

 

2. Branza tare si laptele


Aceasta este bogata in fosfati, substante care ajuta la neutralizarea acizilor care erodeaza smaltul dintilor, precum si in calciu si vitamina D. Calciul ajuta la intarirea smaltului dintilor, asa cum se intampla si in cazul oaselor, in special atunci cand este combinat cu vitamina D, care ajuta la absorbtia lui.

In cazul persoanelor care au intoleranta la lactoza, branzeturile tari pot determina insa aparitia unei respiratii urat mirositoare. Lactatele in general au un efect benefic asupra danturii, deoarece conţin calciu. Ele trebuie evitate, insa timp de 24 de ore, daca pacientul a suferit o extracţie.

 

3. Nucile


Consumate dupa masa, acestea stimuleaza activitatea fosfatilor. In plus, nucile sunt sarace in zahar si bogate in nutrientii fortifianti, calciu si magneziu care ofera un plus de rezistenta dintilor.

Consumate dupa fiecare masa, aceste fructe impiedica ingrosarea arterelor si previn bolile de inima. Opt nuci pe zi va tin arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului vascular cerebral, arata un studiu realizat de cercetatorii americani de la Barcelona ‘s Hospital Clinico, aparut in publicatia ‘ American Colleg of Cardiology’.

4. Alimente bogate in vitamina C


Acestea, printre care se numara kiwiul, busuiocul, cartofii dulci, ajuta la producerea de colagen, substanta necesara pentru a avea gingii puternice si sanatoase. Datorită conţinutului bogat în vitamina C si citricele asigură o sănatate mai bună a gingiilor.

Astfel, lămâile, portocalele şi kiwi sunt de preferat să le consumăm seara. Sucul de lămâie amestecat cu un vârf de lingură de bicarbonat poate fi folosit in locul pastei de dinti dupa periajul de seara si ofera dintilor o curatire excelenta.

Sfat: Frecati-va pe dinti cu lamaie si apoi clatiti-va bine. Acesta este un mod foarte eficient de curatare a dintilor.

 

 

 

5. Guma de mestecat fara zahar


Guma stimuleaza glandele salivare sa produca mai multa saliva, care ajuta la curatarea gurii. In plus, mai multe studii au aratat ca substanta denumita xylitol, care se gaseste in unele tipuri de guma fara zahar, creste nivelul pH-ului de la nivelul gurii, care scade dupa ce mananci, impiedicand astfel acizii sa atace dintii.

One thought on “Alimente care ne mentin dintii sanatosi

  1. Branza si alunele, cele mai bune. Sau macar apa sa bem, dupa ce am consumat ceva cu zahar. Guma fara zahar orbit e buna dupa o gustare, ca si apa de gura, dar daca mestecam la ea mai mult de 10 minute o dam in altele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *